zondag 22 november 2009

Zie ginds komt de zon aan .......



Vandaag stond er een lange duurloop op het programma van ongeveer 170 min.
De vooruitzichten waren niet al te optimistisch. Of je moet van regen houden. Natuurlijk nog even op buienradar gekeken en volgens de vooruit blik kon het zelfs af en toe droog zijn. De winter uitrusting ging aan (lange broek en shirt, regen bodywarmer en rugzak). Het was droog tot het moment dat ik een stap buiten zette en de Garmin 405 cx ging opstarten ( zoeken naar satellieten) ....... daar kwamen de eerste druppels en ze bleven de eerste 35 min. vallen. Helaas stapte ik wel in een plas ( uitwijk actie voor auto's ) zodat mijn voeten nat waren en ik al snel een blaar voelde opkomen .......... dat begon al goed met nog "maar" 135 min. te gaan.
Vanaf dat moment iets anders gaan lopen om de blaar wat te ontzien ........ lees iets verkrampt lopen.

Maar toen kwam de zon door ( incl. regenboog) en voor de rest van de loop bleef het droog. Helaas niet de hele tijd met een zonnetje op mijn bolletje en de wind had ook weg mogen blijven maar ik mocht echt niet klagen.
Redelijk wat lopers en atb-ers onderweg die zo te zien aan hun kleding het zelfde weer verwachte.
Omdat dit keer de camera incl. batterij mee was ook wat tijd gevonden voor wat foto's ( incl. van mijzelf).
Ik voelde de blaar open gaan ( het ietwat krampachtige lopen was meteen weg) zo rond km 21 en ik besloot toen om de weg vaarwel te zeggen en de rest van de loop er een soort cross training van te maken .

En wat voor een cross training dat het werd ........... binnen 5 min. zat de modder al boven mijn knieƫn en was het een paar keer kantje boord of ik lag er horizontaal in.
Wegschoenen hebben toch iets minder grip dan trail schoenen.
Aanwezige atb-ers moesten wel lachen ( ze zaten ook compleet onder de modder) maar wandelaars keken me erg verbaasd aan.

De laatste paar km's over de straat weer naar huis voor een warme douche en kop koffie.
Mijn eindtijd was 3 uur en 9 seconden met 31,15 km op de gps teller. Iets meer dan de bedoeling maar ja je vergeet soms de tijd als je buiten speelt.

M-j was ondertussen opgestaan ( nachtdienst dus die slaapt overdag) en nu was het haar beurt om de straten onveilig te maken voor haar zondag loopje. Ze was net op tijd binnen voordat de hemel weer met zijn nattigheid naar beneden kwam. Moe en voldaan konden we nog samen even op de bank zitten / hangen/ liggen en onder het genot van een lekkere espresso tv kijken voordat ze weer naar het werk moest.
Op naar een volgende loopweek.

3 opmerkingen:

Tiny zei

Da's wel zo gaaf om lekker te raggen door de modder!

John zei

Een pittige en uiteindelijk ook modderige duurloop.

Patrick Aerts zei

Dat is genieten, zo door de modder baggeren, maar als het zonneke komt meespelen is het echt genieten, de modder neem je er dan graag bij.